Pécsi Tudományegyetem

Wlislocki Henrik Szakkollégium

 

 

WHSz

Nyomtatóbarát változatPDF változat
A szakkollégisták szociálisan hátrányos helyzetű,jórészt roma/cigány közösségből érkeztek,különböző
 
karokon,szakokon tanulnak.A WHSZ a roma szakkollégiumi hálózat egyik pontja,12 éves működése
 
során a közösségi támogató programok mellett a tudományos területen való tehetséggondozás is fő
 
célként jelent meg.A WHSZ olyan inkluzív közösséget jelent tevékenységeivel,amely segíti,hogy tagjai
 
sikerrel haladjanak a diplomaszerzés felé úgy,hogy közben identitásukban tudatos,társadalmilag
 
elkötelezett felnőttekké váljanak és tehetségük kibontakozzon.A tehetséggondozás területén -melyet
 
tutori (egyetemi oktatók),mentori (idősebb egyetemi hallgatók) rendszer segít- kiemelt szerepe van a
 
tudományos életben való részvételnek,melynek több formája van.A szakkollégium belső
 
rendszerében lehetőségük van félévenként a hallgatóknak egyéni és csoportos kutatási pályázatot
 
benyújtani,melynek megvalósításában turori és szakmai segítséget tudunk nyújtani.Mindehhez
 
támogatólag társulnak a nyilvánossági formák:kutatás közbeni és zárási „szakkollégiumi
 
konferenciák” az elért eredmények előadására,ill. publikációs lehetőségek a Romológia
 
folyóiratban,önálló kiadványban.A tudományos konferenciákon való részvételhez a Romológia
 
Tanszék és a WHSZ országos és nemzetközi konferenciái az elsődleges lehetőségek a szakkollégisták
 
számára hallgatóként,szervezőként,előadóként.A lehetőségek körét szélesítik a WHSZ partneri
 
rendszerében szervezett konferenciák is.A tudományos életbe való aktív hallgatói bekapcsolódást
 
célzó tevékenységek tervezésekor kiemelt figyelem irányul arra,hogy olyan lehetőségek sorát kínálja,
 
melyből a hallgatók igényeik,szükségleteik mentén differenciáltan választhatnak.Így az OTDK
 
részvételtől a tanulmányíráson keresztül a konferenciaszereplésig választanak tevékenységet a
 
szakkollégisták.
 
Forrás: Varga Aranka (2014): A pécsi Wlislocki Henrik Szakkollégium mint inkluzív
 
tudományos közösség. Új Pedagógiai Szemle 11-12. sz. 47-59.p.
You shall not pass!