Pécsi Tudományegyetem

Wlislocki Henrik Szakkollégium

 

 

Önkénteskedés a Gandhi Gimnáziumban – ahogy én látom

Nyomtatóbarát változatPDF változat

A cikk szerzője: Horváth Rajmund Zsolt.

Horváth Rajmund Zsolt vagyok, másodéves gépészmérnök hallgató. A Gandhi Gimnáziumban önkénteskedem, mint matematika korrepetítor. 

Hogy hogyan jutottam el az önkénteskedésig és miért csinálom? Ha tovább olvasod ezt az írást, akkor megtudhatod.

Közel egy éve vagyok a Wlislocki Henrik Szakkollégium tagja. A szakkollégiumi élet keretein belül nagy jelentősége van az önkénteskédésnek. Gimnáziumi éveimet én is a Gandhi Gimnázium falai között töltöttem, itt tettem sikeres érettégi vizsgát, s ennek köszönhetően követhettem az álmomat a mérnökké válás felé. Ehhez a fajta sikerhez próbálok hozzájárulni a volt diáktársaimnak segítve a matematika terén. A fogadtatás nagyon pozitív volt mind a diákok, mind a tanárok részéről. Őszintén bevallva, kellemes meglepetés volt számomra a diákok lelkesedése a tantárgy iránt. A kis osztálylétszámokat figyelembe véve nagyon sokan jelentkeztek a diákok az óráimra.

 Fontosnak tartom azt is, hogy egy olyan személy tartja ezen órákat, aki már egyetemre jár, és egykor ugyanazokban a padokban szívta magába a tudást, mint ők. Igy jó példával és iránymutatással szolgálhatok előttük. Igy látják azt, hogy egy hozzájuk hasonló körülmények közül származó ember is képes a felsőoktatásba bejutni. Sajnos a Gandhi Gimnáziumból nem túl sokan mennek a felsőoktatásba továbbtanulni, ezért is tartom kiemelten fontosnak a kötelező tantárgyak mellet az egyetemi felvételiről, valamint az ösztöndíjakról és egyéb lehetőségekről való tájékoztatást. Fontosabbnak tartom a diákok motiválását és kellő rálátásukat a felsőoktatási rendszerre, mint két matematika példa megoldását. Mert ha a leggyorsabb tájfutó végig rossz irányba fut, akkor mindegy, hogy milyen gyors, a lassabb versenyző előbb célba ér, mert ismeri a célhoz vezető utat.

Saját alapelvem az, hogy nem muszáj minden tantárgynak jól menni a kellő cél megvalósításához. Példának okáért, attól függetlenül, hogy nem megy a matematika -  még lehet belőled kiváló történelem tanár. Csak ki kell tűzni egy célt, egy hivatást és az ahhoz szükséges feltételeket a lehetőségekhez mérten a legjobban teljesíteni.  Úgy gondolom, hogy ha sikerül átadnom a kellő információkat és a kitűzött cél is megvan, akkor a motiváció már nem kérdés. Mindezek után a felsőoktatás nem egy elérhetetlen álom lesz számukra, hanem egy nagy LEHETŐSÉG. 

 

rovat: 
You shall not pass!